Od septembra som začala učiť na EZŠ. Je to zaujímavé. Človek v novej pozícii, nová rola, nové tváre, teda nové iba na začiatku, už sa stretávame pravidelne s tými istými žiakmi a kolegami...
Počula som názory, že učiteľ je dôležitý, má veľký vplyv na žiakov. Avšak od septembra som nemala taký pocit, nevidela som, že mám nejaký vplyv na žiakov. Oni mali na mňa dosť negatívny vplyv - ochorela som a nemôžem sa vyliečiť (ale to už vraj tak býva, začínajúci učiteľ je prvý rok stále chorý a tiež ma "potešila" kamarátka, že nielen prvý rok, juj čo sú to za vyhliadky do budúcnosti...), vytáčali ma do zúrivosti, ktorú som musela premáhať, napĺňali môj kalich trpezlivosti veeľmi rýchlo a iné vplyvy mali na mňa.
Ale dnes. Dnes sme mali ranné stíšenie a téma sa nám zmenila od Kaina a Ábela na duše, očistec, veštenie, liečiteľstvo, reinkarnáciu... Kde to všetko natlačiť do 10 minútového stíšenia? Tak som obetovala drahocenné minúty z hodiny. Myslím si, že je dôležité rozprávať sa so žiakmi o tom, čo ich zaujíma. Sťažovali sa, že na náboženstve sa s nimi učiteľ nerozpráva o takýchto veciach. Snažila som sa im vysvetliť, že každý predmet má naplánované osnovy a učiteľ musí učiť podľa plánov a nemôže sa venovať iným témam. (Zase nechápali, prečo so mnou sa môžu rozprávať o tom, čo ich zaujíma...)
Hovorila som im o liečiteľoch, ktorí síce uzdravujú, ale ich liečiteľské schopnosti nie sú od Boha a preto sa obyčajne vyliečená choroba vráti a častokrát ešte v horšom stave. Potešilo ma, keď jedna žiačka potvrdila moje slová, že jej mama sa liečila u liečiteľa, vyzdravela a o dva roky sa jej choroba vrátila a bolo to ešte horšie.
Dnes som pocítila dôležitosť učiteľa. Dnes som cítila, že im naozaj môžem niečo povedať. Že ma počúvajú. (I keď si asi myslia svoje.) Bolo to práve vtedy, keď som hovorila o liečiteľoch a ich moci uzdravovať, ktorá nepochádza od Boha. Vtedy jeden žiak povedal: "A ako vieme, že ich moc nie je od Boha? Nikto nám to nepovie!" Vtedy som zdôraznila: "JA vám to teraz hovorím!"
Učiteľ má dôležité poslanie. Ťažkú úlohu. Veľa ťažkých úloh. Jednou z nich je rozoznať kedy žiaci "zakeciavajú" a kedy naozaj chcú vedieť a diskutovať.
Bože, daj mi múdrosť, aby som to vedela rozoznať.